ABN AMRO blijft als Partner van de Toekomst betrokken bij hockey

AHBC Amsterdam

Net voor de play-offs hebben HC Bloemendaal en ABN AMRO een sponsorovereenkomst getekend waardoor de bank ook de komende drie jaar sponsor van de club blijft. De contractondertekening was de laatste in een rij van vijf sponsorovereenkomsten die ABN AMRO met hoofdklasse clubs heeft verlengd.

Ook de komende jaren sponsor van o.a. vijf topclubs in Nederland

Hiermee blijft de bank ook de komende jaren hoofdsponsor van de topclubs in Nederland. Naast HC Bloemendaal zijn dat HC Rotterdam, AHBC Amsterdam, HGC en Oranje-Zwart (na dit seizoen Oranje-Rood).

De vijf clubs en ABN AMRO zijn al bijna tien jaar aan elkaar verbonden en in die jaren zijn door de clubs verschillende successen behaald. Zo werd elk jaar een van de clubs landskampioen en hebben drie clubs de Euro Hockey League gewonnen (Bloemendaal 2x, Oranje-Zwart, HGC). Ook de komende jaren willen deze bolwerken bij de top van Nederland en Europa horen en de sponsoring van ABN AMRO helpt daarbij.

Rob Groenemeijer, voorzitter AHBC Amsterdam: "Zeer blij zijn wij met een loyale hoofdsponsor als ABN AMRO. Sinds 2005 zijn we al aan elkaar verbonden en dit heeft ons beide veel opgeleverd. ABN AMRO is een betrokken sponsor, zowel voor de top als de breedte. Alle leden van AHBC Amsterdam profiteren van onze samenwerking."

Simon van de Boomen, voorzitter Oranje-Zwart: "Door onze samenwerking kunnen wij onze sportieve doelstellingen verwezenlijken en zijn we de afgelopen twee jaar kampioen geworden. Niet alleen Heren 1 profiteert van de samenwerking, maar ook de jeugd krijgt veel aandacht van ABN AMRO. Zo kunnen talenten in de Hockey Academie van ABN AMRO en Eiffel zich verder ontwikkelen en hopelijk ooit de stap maken naar Heren 1."

Ernst Boekhorst, manager Sponsoring & Events ABN AMRO: “Wij zijn graag betrokken bij de top hockeyclubs in Nederland. Met deze vijf clubs hebben we een mooie samenwerking die we graag doorzetten de komende jaren. Onze klanten genieten van de wedstrijden, de teams doen het goed en de clubs werken als voorbeeld voor veel andere clubs die we sponsoren.”

ABN AMRO is al sinds jaren actief in hockey. De bank sponsort meer dan 55 hockeyverenigingen in het land en is sinds het begin betrokken bij de Euro Hockey League. Via zijn sponsorships wil ABN AMRO bijdragen aan handhaven van het hoge niveau van de sport in Nederland en talenten op elk niveau een duwtje in de rug geven. ABN AMRO heeft als sponsor leidraad ‘Partner van de Toekomst’ gekozen. Daarmee draagt de bank bij aan talentontwikkeling en dus ook aan de ontwikkeling van de Nederlandse hockeysport. Zo is ABN AMRO grondlegger van de Hockey Academie, een opleidingsinstituut voor jong talent.