ABN AMRO heeft met LGT overeenstemming bereikt over de verkoop van de private bankingactiviteiten van ABN AMRO in Azië en het Midden-Oosten

ABN AMRO Hoofdkantoor

In lijn met de aangescherpte strategie die op 16 november 2016 is aangekondigd, heeft ABN AMRO besloten haar private banking-activiteiten in Azië en het Midden-Oosten aan LGT te verkopen. LGT is een toonaangevende internationale private banking- en vermogensbeheergroep.

Jeroen Rijpkema, CEO ABN AMRO Private Banking International: “Private Banking is een kernactiviteit van ABN AMRO. Na een strategische evaluatie hebben wij besloten ons in de toekomst te richten op verdere versterking en groei van onze private banking-activiteiten in Noordwest-Europa. De overdracht aan LGT van ons private banking-bedrijf in Azië en het Midden-Oosten is de logische volgende stap in de uitvoering van deze strategie. We zijn blij met LGT een sterke en solide partner te hebben gevonden, die de continuïteit van onze dienstverlening in het belang van onze klanten en de betrokken medewerkers kan waarborgen.”

ABN AMRO Private Banking beheert ongeveer USD 20 miljard (EUR 18,5 miljard) aan vermogen van klanten in Singapore, Hongkong en Dubai en vertegenwoordigt daarmee circa 10% van het klantvermogen van het private banking-bedrijf van ABN AMRO. De transactie vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring van de bevoegde autoriteiten en wordt naar verwachting in het tweede kwartaal van 2017 afgerond. ABN AMRO verwacht een aanzienlijke boekwinst te realiseren.

ABN AMRO blijft in de regio financiële diensten verzorgen voor Corporate Banking-klanten in ondermeer Energy, Commodities & Transportation, de Diamant- en Juwelensector en Clearing.