ABN AMRO houdt Algemene Vergadering 2016 en maakt nieuwe voorzitter Raad van Commissarissen bekend

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO Group N.V. publiceert vandaag de oproep en documenten voor de Algemene Vergadering, die op woensdag 18 mei 2016 in Amsterdam wordt gehouden (de Algemene Vergadering).

De documenten, waaronder de agenda van de Algemene Vergadering en een toelichting op de agenda, zijn beschikbaar op de website van ABN AMRO (www.abnamro.com/aandeelhoudersvergadering).

In overeenstemming met het geldende rooster van aftreden van de Raad van Commissarissen eindigt de huidige benoemingstermijn van de voorzitter, Rik van Slingelandt, op de Algemene Vergadering. De huidige benoemingstermijn van Hans de Haan eindigt eveneens op de Algemene Vergadering. Zowel de heer Van Slingelandt als de heer De Haan hebben eerder aangekondigd niet voor herbenoeming beschikbaar te zijn. Op de agenda staat ook de voordrachten van Arjen Dorland, Frederieke Leeflang en Tjalling Tiemstra als nieuwe leden van de Raad van Commissarissen. Daarnaast heeft Bert Meerstadt besloten om in de loop van 2016 terug te treden. De toetsing door DNB/ECB van een nieuw te benoemen lid van de Raad van Commissarissen is in een vergevorderd stadium.

De Raad van Commissarissen heeft besloten Olga Zoutendijk, de huidige vicevoorzitter van de Raad van Commissarissen, te benoemen tot voorzitter van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Group, als opvolger van de heer Van Slingelandt. De benoeming is afhankelijk van de finale goedkeuring door de Europese Centrale Bank (ECB). We verwachten de goedkeuring door de ECB voorafgaand aan de Algemene Vergadering op 18 mei 2016 te kunnen bevestigen.

Rik van Slingelandt, voorzitter van de Raad van Commissarissen: “Ik ben bijzonder verheugd dat de Raad van Commissarissen heeft besloten Olga Zoutendijk als mijn opvolger te benoemen. Ik ben ervan overtuigd dat zij gezien haar ruime en internationale ervaring in retail en wholesale banking de best gekwalificeerde persoon is om de Raad van Commissarissen van ABN AMRO voor te zitten.”

“De Raad van Commissarissen is Hans de Haan en Bert Meerstadt bijzonder erkentelijk voor de waardevolle bijdrage die zij in de afgelopen zeven jaar hebben geleverd aan de ontwikkeling van de huidige bank. Wij waarderen hun grote inzet en brede expertise, zowel in de Raad van Commissarissen als in de verschillende commissies.”

De AVA wordt gehouden op 18 mei 2016 om 14:00 uur CEST op het hoofdkantoor van ABN AMRO, Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP Amsterdam. De vergadering is ook via webcast live te volgen op www.abnamro.com/aandeelhoudersvergadering.

ABN AMRO Press Office ABN AMRO Investor Relations
pressrelations@nl.abnamro.com investorrelations@nl.abnamro.com