ABN AMRO MeesPierson introduceert duurzaam beleggingsadvies

Duurzame beleggingen

Klanten van ABN AMRO en ABN AMRO MeesPierson beleggen steeds meer duurzaam. Om duurzaam beleggen verder mogelijk te maken introduceert ABN AMRO MeesPierson op 15 november duurzaam beleggingsadvies.

Duurzaam beleggingsadvies richt zich op advisering in duurzame beleggingsfondsen, inclusief impact beleggingen. Bij impact beleggen is er naast een financieel rendement ook een meetbaar “duurzaam rendement”, zoals bijvoorbeeld het meten van de reductie van broeikasgassen. Duurzaam Beleggingsadvies heeft een vergelijkbaar risico/rendement profiel en een gelijke kostenstructuur als het populaire Comfort Advies.

Eran Habets, directeur Beleggen en Vermogensadvies ABN AMRO: ‘Voorheen moesten klanten die duurzaam wilden beleggen kiezen voor vermogensbeheer of expliciet vragen naar een duurzame invulling bij beleggingsadvies. Een keuze nu voor duurzaam beleggingsadvies betekent dat er uitsluitend duurzame beleggingsfondsen worden aanbevolen. Veel klanten vragen daar naar en onze verwachting is dat de vraag naar duurzame beleggingen de komende jaren zal blijven stijgen’.

ABN AMRO MeesPierson is de private bank van ABN AMRO.