ABN AMRO publiceert Jaarverslag 2015

ABN AMRO Hoofdkantoor

ABN AMRO publiceert vandaag de jaarverslagen over 2015 van ABN AMRO Group N.V. en ABN AMRO Bank N.V. Dit jaar zetten we de volgende stap op weg naar geïntegreerd rapporteren. We besteden meer aandacht aan de toekomst en strategie van de bank en publiceren meer niet-financiële gegevens, onder andere over duurzaamheid en de resultaten van het onderzoek naar medewerkersbetrokkenheid.

ABN AMRO heeft in 2015 veel bereikt met en voor haar klanten. Zo biedt Retail Banking hypotheken aan een nieuwe klantengroep (zzp’ers) aan en zijn de online-mogelijkheden voor hypotheekproducten uitgebreid. Bij Corporate Banking werd veel vooruitgang geboekt met het verlenen van sectorspecifiek advies aan alle klanten. Naast onze eigen beursgang, een bijzondere gebeurtenis, hebben we een aantal klanten begeleid bij hun eigen beursgang. Op het gebied van duurzaamheid heeft ABN AMRO een grote stap gezet met het uitgeven van de eerste groene obligatie en een tweede Social Impact Bond, en is duurzaam beleggen hard gegroeid. We zetten vol in op verduurzaming van vastgoed, zowel ons eigen vastgoed als dat van onze klanten, en we hebben duurzaamheid verder verankerd in onze kredietprocedure. Daarnaast hebben we veel geïnvesteerd in IT en onze mobiele dienstverlening.

Het jaarverslag is beschikbaar op de website van ABN AMRO. Alle verslagen, waaronder het aanvullende Pillar 3-verslag en overige gegevens, zijn hier beschikbaar.