ABN AMRO valt vier keer in de prijzen bij Euromoney, waaronder de ‘Global Award for Best Bank Transformation’

Beursplein 5 aandelenbeurs Amsterdam

In de Tower of London werd ABN AMRO door Euromoney tot winnaar uitgeroepen in vier prestigieuze categorieën, waaronder de ‘Global Award for Best Bank Transformation’. ABN AMRO werd ook verkozen tot ‘Best Bank in the Netherlands’ en ‘Best Investment Bank for the Netherlands’ en kreeg ook de ‘Best Bank Transformation Award for Western Europe’.

“Met de beursintroductie eind 2015 zette ABN AMRO de kroon op het werk van de enorme herstructurering waardoor een van de meest winstgevende en best gekapitaliseerde financiële instellingen in Europa is ontstaan,” verklaarde Euromoney in een toelichting. “Onder leiding van bestuursvoorzitter Gerrit Zalm is ABN AMRO weer een bank geworden waarop medewerkers en klanten trots kunnen zijn. Het succes is te danken aan de gerichte aanpak van bedrijfsactiviteiten, vooral in Nederland. Internationaal is ABN AMRO onder andere actief op het gebied van private banking en de financiering van energie, grondstoffen en transport.

Bij de uitreiking waren Hugo Peek (hoofd Large Corporates) en Rutger Schellens (hoofd Capital Market Solutions) aanwezig om namens ABN AMRO de prijzen in ontvangst te nemen. Rutger Schellens: “Wij hebben in de afgelopen paar jaar enorm hard gewerkt om het vertrouwen van klanten te winnen en nieuwe business te genereren. Het is goed om te zien dat opinieleiders in de bankensector onze inspanningen ook onderkennen."

Hugo Peek: “In juni van dit jaar zijn we in het onderzoek van Extel voor het tweede jaar op rij door beleggers gekozen tot de beste aandelenbank in de Benelux. De onderscheidingen van Euromoney vormen een nieuwe bevestiging dat wij onze dienstverlening aan klanten voortdurend verbeteren.”

Euromoney

Euromoney Magazine, dat in 1969 voor het eerst verscheen, is een toonaangevend financieel vakblad voor de wholesale banking/markt. De Awards for Excellence worden door Euromoney toegekend aan instellingen en individuen voor leiderschap, innovatie en momentum op de markten waarop zij excelleren. De jury bestaat uit redacteuren en journalisten van Euromoney, die een beroep doen op de eigen marktkennis en het eigen marktonderzoek van Euromoney.

Over ABN AMRO

ABN AMRO is een Nederlandse bank voor particuliere, zakelijke en private banking klanten. In het buitenland zijn we actief in zorgvuldig geselecteerde markten waarin we toonaangevend zijn, zoals Private Banking en Energy, Commodities en Transportation. We bieden onze klanten een breed en compleet pakket (digitale) producten en diensten, hoogwaardige financiële expertise en uitgebreide kennis van een groot aantal sectoren. ABN AMRO heeft haar hoofdkantoor in Amsterdam, is gevestigd in meer dan 20 landen en heeft wereldwijd ruim 22.000 medewerkers.