Gerrit Zalm kondigt aan terug te treden

ABN AMRO Hoofdkantoor

De voorzitter van de Raad van Bestuur van ABN AMRO, Gerrit Zalm, heeft te kennen gegeven niet zijn volledige benoemingstermijn (mei 2018) te willen volmaken en heeft in overleg met de Raad van Commissarissen besloten om volgend jaar af te treden. Na splitsing, fusie en beursgang heeft hij ervoor gekozen plaats te maken voor een nieuwe bestuursvoorzitter, die voor een langere periode leiding kan geven aan de bank. De Raad van Commissarissen respecteert dit besluit.

De Raad van Commissarissen heeft het proces voor de opvolging in gang gezet. Nadere mededelingen over de opvolging en de datum van vertrek van Gerrit Zalm zullen door de Raad van Commissarissen worden gedaan op het daarvoor aangewezen moment.

ABN AMRO Persvoorlichting
pressrelations@nl.abnamro.com
+31 20 6288900
ABN AMRO Investor Relations