Gestapeld financieren voor ondernemers makkelijker en sneller

Zakelijke handdruk

ABN AMRO en NEOS Business Finance sluiten samenwerkingsovereenkomst.

Vanaf vandaag kunnen ondernemers makkelijker en sneller de juiste combinaties van gestapelde financieringsvormen vinden. ABN AMRO is hiervoor een samenwerking aangegaan met NEOS Business Finance. NEOS is een alternatieve aanbieder van MKB (groei-)financiering gefund door professionele beleggers. Via deze samenwerking kan ABN AMRO als eerste bank in Nederland ondernemers direct in contact brengen met een andere financieringspartij wanneer gestapeld financieren mogelijkheden biedt. Hierdoor hoeft een ondernemer niet zelf op zoek te gaan naar een derde partij. In aanmerking komen ondernemers met een kredietvraag vanaf EUR 1 miljoen.

Voor MKB-ondernemers is het niet altijd even eenvoudig om de juiste partijen te vinden in het huidige financieringslandschap. Deze samenwerking biedt mogelijkheden voor bedrijven die baat hebben bij financiering door meer dan één partij. Bijvoorbeeld bedrijven die groeifinanciering zoeken en ondanks een relatief beperkt eigen vermogen toch een gezond perspectief kunnen laten zien. In de komende periode zal ABN AMRO op zoek gaan naar meerdere partijen waarmee zij ondernemers gestapeld financieren kan aanbieden.

Ruut Meijer, Algemeen Directeur Commercial Clients ABN AMRO: “We zijn trots op deze eerste samenwerking. We merkten dat MKB-ondernemers soms moeite hebben om zelf een aanvullende partij te vinden. Wanneer er naast ABN AMRO nog andere partijen wenselijk zijn om de gehele financiering tot stand te brengen, kunnen wij ze op deze manier verder helpen om de financiering rond te krijgen.”

Quirijn Haak, CEO NEOS: “Ook professionele beleggers voelen zich aangetrokken tot financieren van MKB ondernemingen vanwege het gezonde rendement en de positieve maatschappelijke impact dat het met zich meebrengt. We zijn bijzonder verheugd dat wij met onze expertise en financieringsoplossing op deze wijze ook ABN AMRO relaties van dienst kunnen zijn.”