Recordaantal gebruikers voor ABN AMRO Mobiel Bankieren app

Mobiele telefoon met ABN AMRO Bankieren app

De Mobiel Bankieren app van ABN AMRO kende vorige maand (december 2016) een recordaantal actieve gebruikers en gebruikssessies. Bijna 2 miljoen klanten van ABN AMRO gebruikten de app tijdens de feestmaand zo’n 69 miljoen keer. Nooit eerder lag het aantal maandelijkse gebruikssessies én actieve gebruikers zo hoog.

De toevoeging van nieuwe functionaliteiten, zoals inloggen en overboeken via je vingerafdruk, droeg bij aan het succes vorige maand. Ook andere apps van ABN AMRO, zoals Tikkie en Grip, groeien snel in populariteit. Frank Verkerk, Chief Digital Officer ABN AMRO: “Vanwege de feestdagen wordt de app elk jaar in december veel gebruikt. De toevoeging van een aantal nieuwe functies in onze Mobiel Bankieren app, zoals inloggen en betalen via iDEAL met je vingerafdruk, zorgden voor een flinke stijging van het gebruik van de app door onze klanten.”

Zelf regie over bankzaken

ABN AMRO streeft ernaar om klanten zoveel mogelijk de regie over bankzaken te geven. Het toenemende gebruik van de Mobiel Bankieren app en de uitbreiding van zijn mogelijkheden onderstrepen dit. Ook de apps Tikkie en Grip passen binnen die filosofie. Beide applicaties werden vorig jaar geïntroduceerd en laten sindsdien een snelle groei zien in gebruik door klanten.