Tikkie breekt door grens van half miljoen gebruikers

Tikkie functie

Terugbetaalapp Tikkie is in minder dan een jaar na introductie door de grens van een half miljoen gebruikers gebroken. Tikkie is daarmee de snelst groeiende betaalapp van Nederland.

Tikkie wordt vooral gebruikt door vrienden, familie en collega's die de rekening delen. De meeste tikkies worden verstuurd voor de rekening van een etentje, cafébezoek, vakantietripjes en cadeautjes. Veel gebruikers waarderen de betaalapp zo, dat ze de app aanbevelen aan vrienden en kennissen. 74% van de gebruikers geeft de app een cijfer 9 of hoger, zo blijkt uit onderzoek onder ruim 1300 Tikkie gebruikers.

Na de introductie van Tikkie voor particulieren in juni 2016, is in februari 2017 ook de eerste zakelijke samenwerking gestart met Transavia. Klanten van de luchtvaartmaatschappij kunnen extra services die zij mobiel en online bestellen, zoals een stoelreservering of extra koffer, afrekenen met Tikkie. Transavia-klanten die via Tikkie betalen, rekenen hun bestelling binnen iets meer dan 1 uur af.

Frank Verkerk, ABN AMRO Chief Digital Officer: ,,We zijn heel blij dat Tikkie zo populair is. We wilden een app maken die het ongemakkelijke van geld terugvragen zou wegnemen. Een half miljoen gebruikers in minder dan een jaar tijd geeft aan dat we daarmee goed op weg zijn. En we worden wekelijks benaderd door bedrijven die met Tikkie willen werken.”

Over Tikkie:

Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android. Tikkie is een initiatief van ABN AMRO maar gratis te gebruiken voor klanten van alle Nederlandse banken. Met Tikkie kunnen eenvoudig betaalverzoekjes worden verstuurd naar familie of vrienden via WhatsApp of sms. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen vertrouwde bank. Iedereen met een Nederlandse betaalrekening en een smartphone kan Tikkie gebruiken. De ontvanger van een Tikkie hoeft de Tikkie app niet te hebben. Tikkie is een start-up initiatief van ABN AMRO. De app voldoet aan de richtlijnen en veiligheidseisen van ABN AMRO. Gebruikersgegevens zijn dus goed beschermd en worden niet gedeeld met andere bedrijven.

Relevante links