ABN AMRO sluit partnership met Opportunity Network

Persbericht -

ABN AMRO gaat een strategische samenwerking aan met Opportunity Network. Dit bedrijf biedt ondernemers een online platform dat over de grenzen heen inzicht biedt in concrete kansen op groei, overnames, uitbreiding, verkoop etc.

Daphne de Kluis, CEO Commercial Banking: "Vanuit de samenwerking met Opportunity Network kunnen we ondernemers extra service en support bieden om hun ambities te verwezenlijken. Ook faciliteert het concreet de dialoog tussen klant en bank over de toekomstplannen van de ondernemer. Het past goed in onze strategie om onze klanten op vernieuwende wijze zo goed mogelijk van dienst te zijn. Vanuit de bank en vanuit partnerships."

Opportunity Network

Opportunity Network is een internationaal online netwerkplatform voor bedrijven met een omzet van meer dan EUR 2,5 miljoen. Het opereert uitsluitend met en via een selecte groep banken en vergelijkbare betrouwbare partners. Opportunity Network biedt CEO's en hun teams real-time toegang tot (internationale) mogelijkheden in elk stadium van de bedrijfscyclus, zoals groei, uitbreiding of verkoop. Klanten die op het platform actief zijn, kunnen hier "opportunities" posten en worden in staat gesteld deals te sluiten met de connecties die zij op het platform maken. ABN AMRO is de eerste partij in Nederland die ondernemers toegang geeft tot dit exclusieve netwerk van inmiddels ruim 14.000 CEO's. Brian Pallas, CEO Opportunity Network: "Wij werken met banken die het succes van hun klanten centraal stellen; daarin vinden we een perfecte match met ABN AMRO. Via dit partnership kunnen duizenden bedrijven met elkaar in contact komen. Wij verbinden organisaties zodat zij zaken met elkaar kunnen doen, ongeacht in welk deel van de wereld zij hun business hebben."

Partnerships

Steeds meer veelbelovende bedrijven ontwikkelen (financiële) producten en bedrijfsmodellen waarmee ABN AMRO particuliere en zakelijke klanten op vernieuwende wijze kan ondersteunen. Door met deze bedrijven samen te werken, wordt er direct waarde toegevoegd aan de dienstverlening aan klanten. Ook kan er samen worden gewerkt aan de ontwikkeling van nieuwe proposities.

Innovatie en duurzame bedrijfsmodellen

Bij het aangaan van strategische partnerships kijkt ABN AMRO vooral naar bedrijven die zich focussen op innovatie, digitalisering van financiële producten en/of diensten of zich inzetten op nieuwe, duurzame bedrijfsmodellen. Een belangrijk criterium is dat het bedrijf diensten en/of technologieën ontwikkelt die toegevoegde waarde hebben; voor de klanten en/of de bedrijfsvoering van de bank. Meer informatie over strategische partnerships is te vinden op de website van ABN AMRO.