ABN AMRO valt in de prijzen bij PWM Global Wealth Tech Awards

Persbericht -

Best initiative in client-facing technology Europe gaat naar ABN AMRO Private Banking; eervolle vermelding in categorie Best Private Bank for digital client communications – Europe, en prijs voor beste website van My Private Banking Research.

In Londen is het werk van ABN AMRO Private Banking door het vakblad Professional Wealth Management (PWM), een publicatie van de Financial Times Group, uitgeroepen tot Best initiative in client-facing technology, Europe. Verder kreeg Private Banking een eervolle vermelding in de categorie Best Private Bank for digital client communications, Europe. De prijzen werden uitgereikt in het kader van de nieuwe jaarlijkse Global Wealth Tech Awards.

Yuri Bender, hoofdredacteur van PWM: ‘De jury was onder de indruk van de aandacht die ABN AMRO richt op klantgerichte initiatieven en technologie. Het concept dat de bankier optreedt als persoonlijke ‘coach’ van de klant maakt al lang deel uit van de aanpak van deze Nederlandse bank. En nu zet ABN AMRO zich in om dit concept toe te passen in haar digitale kanalen. De jury meldde dat de menselijke maat bij bankieren bij ABN AMRO nog altijd van groot belang is in deze digitaliserende wereld.”

Pieter van Mierlo, CEO Private Banking, voegt hieraan toe: ‘Deze prijs is weer een mijlpaal op weg naar ons doel om een belangrijke speler te worden op de concurrerende Europese wealth management-markt en een blijk van waardering voor onze inzet voor klanten. De prijs is tegelijk een aanmoediging om op de ingeslagen weg verder te gaan.’

Daarnaast werd de website van ABN AMRO Private Banking door My Private Banking Research.com uitgeroepen tot beste website (desktop en mobiel) van de 21 meest toonaangevende wealth managers ter wereld.

Over de Global Wealth Tech Awards

Professional Wealth Management (PWM), een publicatie van de Financial Times Group, heeft dit jaar voor het eerst de jaarlijkse Global Wealth Tech Awards in het leven geroepen. De awards onderstrepen de groeiende rol van technologie binnen private banking.

De nieuwe Global Wealth Tech Awards bestaan uit technologie-gerelateerde prijzen die zijn overgeheveld van de Global Private Banking Awards, en nieuwe categorieën prijzen waarbij vermogensbeheer en technologie samenkomen. Inzendingen worden beoordeeld door een vakjury van deskundigen uit Noord-Amerika, Azië en Europa. De Global Private Banking Awards worden nog steeds jaarlijks tussen april en oktober uitgereikt.