ABN AMRO vervijfvoudigt Digital Impact Fund

Persbericht -

Het Digital Impact Fund (DIF) van ABN AMRO is vergroot van EUR 10 miljoen naar EUR 50 miljoen. Daarmee komen nu ook grotere strategische investeringen in toonaangevende (inter)nationale FinTechs in beeld van het corporate venture capital fund van ABN AMRO.

Sinds de oprichting van het fonds in oktober 2015 heeft DIF deelnemingen genomen in 5 bedrijven, waarmee ABN AMRO strategisch investeert in innovatieve start- en scale ups die zich bezighouden met digitalisering van financiële producten en diensten.

ABN AMRO Digital Impact Fund directeur Hugo Bongers: "De afgelopen 2 jaar hebben we mooie investeringen gedaan met het fonds in bedrijven waardoor we onze digitale dienstverlening aan klanten in een hoog tempo kunnen verbeteren. Daarnaast hebben die investeringen ons toegang gegeven tot het ecosysteem aan investeerders, bedrijven en ontwikkelaars die al bij die bedrijven betrokken zijn. In feite hebben we zo een vliegwiel gecreëerd om ook onze eigen digitale ontwikkeling structureel verder te versnellen. De uitbreiding van het fonds van EUR 10 miljoen naar EUR 50 miljoen geeft ons de mogelijkheid om de investeringshorizon van het DIF aanzienlijk te verruimen en daarmee de impact van het fonds te vergroten op het verbeteren van onze digitale dienstverlening aan onze klanten."

Het ABN AMRO DIF is het corporate venture capital fonds specifiek voor fintech waarmee ABN AMRO strategisch investeert in innovatieve start- en scale ups die zich bezighouden met digitalisering van financiële producten en diensten. Het fonds heeft 5 portfolio bedrijven: Het Duitse solarisBank, het Amerikaanse Cloud Lending Solutions en BehavioSec, het Zweedse Tink en een blockchain initiatief in trade & commodity finance

Relevante links