BGL BNP Paribas en ABN AMRO Bank N.V. maken ondertekening bekend van overeenkomst voor overname van ABN AMRO Bank (Luxembourg) S.A. door BGL BNP Paribas

Persbericht -

BGL BNP Paribas en ABN AMRO Bank N.V. maken bekend dat zij een overeenkomst hebben ondertekend met betrekking tot de overname door BGL BNP Paribas van alle uitstaande aandelen in ABN AMRO Bank (Luxembourg) S.A. en haar 100% dochteronderneming ABN AMRO Life S.A. Direct na de overname draagt BGL BNP Paribas de activiteiten van ABN AMRO Life S.A. over aan Cardif Lux Vie. De voorgenomen transactie is onder voorbehoud van goedkeuring door de toezichthouders en zal waarschijnlijk medio 2018 worden afgerond.

Pieter van Mierlo, CEO Private Banking van ABN AMRO Bank: “We zijn een toonaangevende partij op het gebied van private banking in Noordwest Europa. Om schaalvoordelen te realiseren, investeren we op dit moment in de activiteiten op onze belangrijkste markten en in de verdere integratie daarvan. De wealth management-markt verandert in hoog tempo. Consolidatie en schaalgrootte worden steeds belangrijker om te kunnen investeren in de medewerkers en systemen die nodig zijn om onze klanten optimaal van dienst te zijn. In Luxemburg zien we geen mogelijkheden voor verdere groei naar de noodzakelijke schaalgrootte. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de overdracht van onze activiteiten in Luxemburg op het gebied van wealth management en verzekeringen aan BGL BNP Paribas in het beste belang van onze klanten is.”

Carlo Thill, Country Head van BNP Paribas in Luxemburg, voorzitter van de Management Board van BGL BNP Paribas en voorzitter van de Board of Directors van Cardif Lux Vie voegt toe: “Met deze overname versterken wij de belangrijke positie van de BNP Paribas Groep in Luxemburg op het gebied van wealth management en verzekeringen. Wij willen een actieve en verantwoordelijke rol spelen in het consolidatieproces in deze sector. De klanten van ABN AMRO Bank (Luxemburg) en ABN AMRO Life kunnen rekenen op onze volledig inzet om een soepele overgang en een onberispelijke dienstverlening te waarborgen. Zij maken de overstap naar een toonaangevende internationale groep die ook een wealth manager van wereldformaat en een mondiale verzekeraar in huis heeft.”

Vincent Lecomte, mede-CEO van BNP Paribas Wealth Management: “Wij zijn verheugd dat wij onze unieke klantbeleving, ons uitgebreide internationale netwerk en de binnen onze geïntegreerde groep aanwezige expertise aan deze zeer veeleisende wealth management-klanten kunnen aanbieden. Deze overname is onderdeel van onze groeistrategie en stelt ons in staat om onze positie als de nummer 1 in wealth management in de eurozone en de nummer 6 wereldwijd (op basis van beheerd vermogen) te consolideren.”