Tikkie nu ook in Duitsland

Persbericht -

Terugbetaalapp Tikkie gaat de grens over: Vanaf vandaag kunnen alle consumenten met een Duitse betaalrekening ook profiteren van het gemak en het plezier van Tikkie om geld terug te vragen aan vrienden en bekenden. Tikkie wordt in Duitsland op de markt gebracht door ABN AMRO-dochter Moneyou en werkt bijna op dezelfde manier als de Nederlandse versie.

"Tikkie is nog geen twee jaar oud maar nu al klaar voor het eerste buitenlandse avontuur", zegt ABN AMRO Chief Digital Officer Frank Verkerk. "Dat is te danken aan alle gebruikers die Tikkie in de afgelopen tijd gebruikt hebben en ons voortdurend hebben laten weten hoe we de app nog beter en leuker konden maken. We hopen nu dat Tikkie op dezelfde manier door onze oosterburen wordt omarmd als handig en sympathiek middel om voorgeschoten betalingen tussen vrienden en bekenden terug te vragen."

Meer dan 2 miljoen gebruikers

In Nederland maken inmiddels al ruim 2 miljoen mensen gebruik van Tikkie voor het terugvragen van voorgeschoten bedragen voor bijvoorbeeld een gezamenlijk cadeau, lunch of een drankje. Dankzij de populariteit onder consumenten en het gebruiksgemak ontdekken ook steeds meer bedrijven en instellingen Tikkie als klantvriendelijke betaalmethode. Zo helpt Tikkie de Hartstichting met het werven van donaties en kunnen studenten aan de Rijks Universiteit Groningen hun collegegeld met Tikkie betalen.

Over Tikkie

Tikkie is een gratis app voor iPhone en Android. Tikkie is een initiatief van ABN AMRO maar gratis te gebruiken voor klanten van alle Nederlandse banken. Met Tikkie kunnen eenvoudig betaalverzoekjes worden verstuurd naar familie of vrienden via WhatsApp of sms. De betaling verloopt in Nederland via iDEAL en de eigen vertrouwde bank. Iedereen met een Nederlandse en Duitse betaalrekening en een smartphone kan Tikkie gebruiken. De ontvanger van een Tikkie hoeft de Tikkie app niet te hebben. Tikkie is een start-up initiatief van ABN AMRO. De app voldoet aan de richtlijnen en veiligheidseisen van ABN AMRO. Gebruikersgegevens zijn dus goed beschermd en worden niet gedeeld met andere bedrijven.