ABN AMRO Digital Impact Fund investeert in data technologie bedrijf Tealium.

Persbericht -

ABN AMRO Digital Impact Fund neemt een belang in het Amerikaanse technologiebedrijf Tealium. Tealium is een oplossing voor klantgegevensregistratie die ondernemingen één beeld van hun klanten biedt vanuit hun eigen databronnen, en dient als een veilig centraal punt van beheer in de hele dataketen. De diensten van Tealium stellen een bedrijf in staat haar klanten nog beter van dienst zijn en passen naadloos bij de doelstelling van ABN AMRO om klanten te verrassen met persoonlijke en relevante dienstverlening in al haar kanalen.

Directeur Hugo Bongers van ABN AMRO Digital Impact Fund (DIF): Deze investering past in onze strategische pijler “reinventing the customer experience” en versterkt onze data capabilities. Wij zijn erg enthousiast over het ervaren senior management, producten en diensten van Tealium en de krachtige aandeelhouders. Deze investering geeft ons als bank ook de gelegenheid te leren van andere markten waarin Tealium actief is, naast de financiële dienstverlening.

ABN AMRO is klant van Tealium. Door nu als aandeelhouder in te stappen, krijgt ABN AMRO aanvullend direct toegang het ecosysteem van investeerders waaronder Silver Lake, Bain Ventures, Battery Ventures en Citi Ventures.

Omdat Tealium een meer volwassen en tegelijk snel groeiend bedrijf is zorgt deze investering voor een gezonde spreiding van de portefeuille van het ABN AMRO Digital Impact Fund.

Het ABN AMRO Digital Impact Fund investeert in innovatieve bedrijven die zich bezighouden met digitalisering van financiële producten en diensten. Het fonds is EUR 50 miljoen groot en heeft belangen in Tink, BehavioSec, solarisBank, Ockto en Crosslend. Eerder werd ook geïnvesteerd in Cloud Lending Solutions (exit 2018).