ABN AMRO Digital Impact Fund vergroot belang in Tink

Persbericht -

ABN AMRO Digital Impact Fund heeft zijn belang in Tink opnieuw vergroot, na een eerste investering in het Zweedse fintechbedrijf in mei 2016 en een tweede in oktober 2017.

Tink en ABN AMRO hebben samen de app voor financieel inzicht Grip ontwikkeld en in december 2015 gelanceerd. Grip is met 500.000 geregistreerde gebruikers inmiddels de meest gebruikte financiële app van Nederland.

ABN AMRO is tevreden met de strategische samenwerking met Tink en is van plan in de nabije toekomst het strategische partnerschap met Tink in diverse richtingen uit te breiden. Tink is daarbij goed gepositioneerd om optimaal te profiteren van de invoering van PSD2 in heel Europa.

‘Het feit dat Insight Venture Partners bij deze investeringsronde voorop gaat, sterkt ons in onze overtuiging dat ons besluit tot samenwerking met Tink destijds een slimme zet is geweest’, aldus Hugo Bongers, directeur van ABN AMRO Digital Impact Fund. ‘Als het durffonds van ABN AMRO kunnen we snel groeiende bedrijven ondersteunen met kennis en kapitaal, ook als ze doorgroeien van start-up naar scale-up.’

De aanvullende investering van ABN AMRO in Tink vindt naar rato plaats, zodat het aandelenbelang van ABN AMRO gelijk blijft in verhouding tot het belang van de overige aandeelhouders.

Het  ABN AMRO Digital Impact Fund investeert in innovatieve start-ups die zich bezighouden met digitalisering van financiële producten en diensten. Het fonds is EUR 50 miljoen groot en heeft belangen in Tink, BehavioSec, solarisBank, Ockto en Crosslend. Eerder werd ook geïnvesteerd in Cloud Lending Solutions (exit 2018).