ABN AMRO kondigt verkoop aan van ABN AMRO (Channel Islands) Limited aan Butterfield

Persbericht -

ABN AMRO Bank N.V. heeft vandaag aangekondigd dat er met Bank of N.T. Butterfield & Son Limited (“Butterfield”) overeenstemming is bereikt over de verkoop van de Channel Islands-activiteiten van ABN AMRO aan Butterfield. De voorgenomen transactie, die nog door de toezichthouders moet worden goedgekeurd, wordt naar verwachting voor het einde van het derde kwartaal van 2019 afgerond.

Pieter van Mierlo, CEO van ABN AMRO Private Banking: “We zijn een toonaangevende private bank in Noordwest Europa en investeren op dit moment in (de verdere integratie van) onze activiteiten in onze kernmarkten. De markt voor wealth management verandert snel en consolideert verder. Schaal wordt steeds belangrijker. Zoals we in november 2018 op onze Investor Day al hebben gecommuniceerd, leggen we bij private banking de nadruk op ‘onshore’ activiteiten en streven we autonome en niet-autonome groei na in onze kernmarkten. De overdracht van onze Channel Islands-activiteiten aan Butterfield is een logische keuze binnen deze strategie en in het belang van klanten en medewerkers.”

Butterfield is een full-service bank en wealth manager en heeft een beursnotering aan de New York Stock Exchange. De bank is al 160 jaar actief in private banking. Met de toevoeging van ABN AMRO Channel Islands breidt Butterfield haar aanwezigheid op de Kanaaleilanden sterk uit. ABN AMRO Channel Islands beheert meer dan EUR 7 miljard aan klantvermogen. De transactie zal naar verwachting een licht positief effect hebben op de CET1-ratio.

ABN AMRO Private Banking opereert onder sterke merknamen zoals ABN AMRO MeesPierson in Nederland, Neuflize OBC in Frankrijk en Bethmann Bank in Duitsland. Het voor klanten beheerd vermogen bedraagt ruim EUR 181 miljard. De meest recente acquisitie van ABN AMRO in private banking betrof de overname van Société Générale Private Banking België. Met de vandaag aangekondigde transactie, rondt ABN AMRO de verkoop van haar activiteiten in private banking af.