ABN AMRO belegt Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders

Persbericht -

ABN AMRO Bank N.V. publiceert vandaag de convocatie en vergaderstukken voor de Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAvA), die op 17 december 2019 in Amsterdam wordt gehouden. De stukken, waaronder de agenda en de toelichting, zijn beschikbaar op de website van ABN AMRO.

In de Algemene Vergadering wordt een besluit genomen over de voorgestelde benoeming van Laetitia Griffith als nieuw lid van de Raad van Commissarissen van ABN AMRO Bank N.V. De voordracht van Laetitia Griffith is op 29 oktober 2019 bekendgemaakt. De benoeming is voor een periode van vier jaar tot de Algemene Vergadering van Aandeelhouders van 2024 en is onder voorbehoud van goedkeuring door de Europese Centrale Bank.

De BAvA wordt om 09.00 uur gehouden op het hoofdkantoor van ABN AMRO aan Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP Amsterdam. De vergadering is ook via videowebcast te volgen op www.abnamro.com/webcast.  Aandeelhouders en certificaathouders hebben de mogelijkheid om via internet de BAvA bij te wonen en te stemmen – online en op afstand met de eigen smartphone, tablet of computer, tenzij de intermediair van de belegger de mogelijkheid van online stemmen niet biedt.