Contactloos betalen met een ring, horloge of armband bij ABN AMRO

Persbericht -

ABN AMRO biedt als eerste bank ter wereld wearables aan waarmee met pintransactie hogere bedragen afgerekend kunnen worden.

ABN AMRO introduceert contactloos betalen met een 'wearable' voor al haar klanten. ABN AMRO is daarnaast de eerste bank ter wereld die wearables aanbiedt waarmee met een pintransactie hogere bedragen op de betaalautomaat afgerekend kunnen worden. Klanten kunnen een wearable kopen en koppelen aan hun privérekening. Op die manier kan de klant contactloze betalingen verrichten.

Op de website van ABN AMRO staan de producten en links naar de webshops waar de geschikte wearables te koop zijn. Deze wearables hebben een door Mastercard gecertificeerde betaalchip. Klanten krijgen de wearable thuisbezorgd en na activatie via mobiel bankieren of internet bankieren kan de klant meteen contactloos betalen.

Betalen met een wearable gaat hetzelfde als contactloos betalen met een bankpas. Je houdt de wearable tegen de betaalautomaat en bij bedragen boven de 25 euro wordt de klant gevraagd zijn pincode in te toetsen. Per dag is er een limiet van 250 euro die je met pincode met de wearable kunt betalen. ABN AMRO is de eerste bank wereldwijd die dit type wearables met hoge bedragen ondersteunt.

Innovatieve betaalmethodes

Het afgelopen jaar hebben 500 klanten van ABN AMRO geëxperimenteerd met de wearables. De reacties waren buitengewoon positief: 80% van de testgebruikers gebruikte liever een wearable dan een 'normale' bankpas.

"We zijn continu bezig met allerlei innovatieve betaalmethodes," aldus Yvonne Duits van ABN AMRO. "Vorig jaar zijn we met onze partners Mastercard en Digiseq begonnen met een proef met 500 klanten. Deze klanten waren zeer positief over deze manier van betalen. Zeker met uitgaan of sporten is het een verademing dat je niet altijd je betaalpas hoeft mee te nemen. Je betaalt de rekening met je ring, en stuurt vervolgens een Tikkie naar je vrienden. Erg handig!"

Aanschaffen

Betalen met wearables is alleen mogelijk voor particuliere klanten van ABN AMRO. De wearables worden verkocht door bedrijven die door Mastercard gecertificeerde betaalchips in hun producten hebben geplaatst. Op abnamro.nl/wearables kunnen klanten een overzicht vinden van de wearables en links naar de webshops voor aanschaffen en koppelen aan hun rekening.

Betalen met smartwatch of tracker

De smartwatches van Garmin en binnenkort ook de trackers van Fitbit werken bij betalingen iets anders. Je voert iedere 24 uur je zelf gekozen pincode in op je smartwatch of tracker. Om te betalen kies je de 'portemonneefunctie' en houd je je smartwatch of tracker bij de betaalautomaat.

Relevante links