Gert-Jan Meppelink treedt terug uit Executive Committee ABN AMRO

Persbericht -

ABN AMRO kondigt aan dat Gert-Jan Meppelink 1 augustus 2019 zal terugtreden als lid van de Executive Committee. Gert-Jan Meppelink is verantwoordelijk voor HR, Transformation & Communications (HTC) binnen ABN AMRO. De reden om in goed overleg per 1 augustus 2019 terug te treden is het voorgenomen besluit om de HTC portefeuille te herijken in het licht van de strategie van ABN AMRO.

In de strategie is ‘bouwen van een toekomstbestendige bank voor onze klanten’ één van de pijlers. Medewerkers zijn daarbij cruciaal. Medewerkers vormen ook het hart met betrekking tot het verwezenlijken van onze purpose ‘Banking for better, for generations to come’.

De focus van de portefeuille zal daarom nadrukkelijker komen te liggen op HR en blijft een positie in de Executive Committee. In het verlengde daarvan is het voornemen om de afdeling Brand, Marketing & Communications onder de verantwoordelijkheid van de CEO te brengen.

Gert-Jan Meppelink is in de afgelopen twee jaar nauw betrokken geweest bij de totstandkoming van de nieuwe topstructuur van de bank in 2017, de transformatie op het vlak van cultuur & leiderschap en heeft een grote bijdrage geleverd aan de totstandkoming van de nieuwe purpose en de aangescherpte strategie van de bank. Gert-Jan Meppelink blijft tot 31 december aan in de rol van adviseur en zal met inachtneming van de contractuele opzegtermijn van zes maanden, ABN AMRO per 1 juli 2020 verlaten.

Kees van Dijkhuizen, CEO: “Ik wil graag mijn grote waardering en erkentelijkheid uitspreken voor Gert-Jan Meppelink vanwege zijn visie en zijn drive en in het bijzonder voor zijn significante bijdrage gedurende de afgelopen jaren van transformatie. Het was zeer plezierig om met Gert-Jan samen te werken en ik wens hem alle succes voor de toekomst.”

Gert-Jan Meppelink, verantwoordelijk voor HTC: “De bank staat er goed voor en heeft met een succesvolle introductie van de aangescherpte strategie en een purpose-gedreven organisatie een goede positionering. Ik ben trots op de ontwikkeling die ABN AMRO de afgelopen jaren heeft gemaakt en de bijdrage die ik daaraan tot nu toe heb mogen leveren.”

De inrichting van de nieuwe portefeuille is een besluit onder voorbehoud van advies van de Raad van Medewerkers.