Spaarportefeuille Moneyou België naar Keytrade Bank

Persbericht -

ABN AMRO - dochter Moneyou verkoopt haar Belgische spaarportefeuille aan Keytrade Bank.

Moneyou bedient particuliere klanten volledig digitaal. In België is Moneyou alleen actief op het gebied van sparen. Bas Boelhouwers, CEO Moneyou: “Met het huidige lage renteklimaat zien we te weinig kans om in België onze spaarportefeuille verder te laten groeien en voldoende schaal te genereren. Keytrade Bank is in België marktleider op het vlak van online bankieren en beleggen. Zij bieden klanten een goed en vergelijkbaar concept. Onze klanten komen er in goede handen.”

De Belgische spaarders van Moneyou worden vanaf november overgezet naar Keytrade Bank. Dit gebeurt automatisch. Klanten hoeven hiervoor zelf geen actie te ondernemen.

De Belgische spaarportefeuille van Moneyou bedraagt ongeveer EUR 2 miljard. De verkoop zal naar verwachting een zeer geringe impact hebben op het resultaat van ABN AMRO.