Tikkie steeds vaker gebruikt voor vaste lasten

Persbericht -

Nederlanders gebruiken Tikkie niet alleen om etentjes en cadeaus terug te betalen. De betaaldienst van ABN AMRO wordt ook steeds vaker ingezet om vaste lasten aan elkaar terug te betalen. Dit varieert van verzekeringen tot abonnementen zoals Netflix en Spotify. Maar Tikkies voor de boodschappen zijn de grote uitschieters. Er zijn tot en met september dit jaar al 30% meer Tikkies bestempeld voor de boodschappen dan in 2018.

Tikkie voorschieten

Met inmiddels 6 miljoen gebruikers groeit het gebruik fors door. Gemiddeld worden er per dag 204.000 Tikkies betaald. Zes op de tien Nederlanders betalen hun Tikkie binnen één uur terug. Maar liefst 30 procent betaalt zelfs binnen 5 minuten. Het gemiddelde bedrag van een Tikkie is in vergelijking met begin dit jaar iets hoger en ligt nu op 32 euro. In totaal is er - sinds de start halverwege 2016 - al voor meer dan 3,4 miljard euro aan Tikkies betaald.

Tikkie meer

“We proberen altijd zo relevant mogelijk te zijn voor onze gebruikers,” aldus Moreno Kensmil van Tikkie. “Al sinds de start weten we dat Tikkies vooral door vrienden voor of na gezamenlijke activiteiten worden verstuurd. De laatste tijd zien we in toenemende mate Tikkies voor vaste lasten voorbijkomen. Het betalen van een Tikkie is inmiddels zo ingeburgerd dat het steeds meer ook voor andere doeleinden gebruikt wordt. Consumenten hebben op meer plekken behoefte aan deze eenvoudige en leuke manier van betalen. Daarom zijn we ook continu bezig met nieuwe ontwikkelingen voor onze gebruikers.”

Over Tikkie

Met Tikkie betaal je makkelijk en snel via WhatsApp, Messenger, sms en QR-code. Tikkie is in 2016 geïntroduceerd en telt inmiddels 6 miljoen gebruikers. Het is een initiatief van ABN AMRO, gratis te gebruiken voor iedereen met een Nederlandse betaalrekening. Ook bedrijven kunnen bij Tikkie terecht om de applicatie te gebruiken op diverse manieren binnen hun eigen bedrijfsvoering. Kijk voor meer informatie op www.tikkie.me.