ABN AMRO benoemt Gerard Penning als Chief Human Resources Officer

Persbericht -

ABN AMRO kondigt vandaag de benoeming aan – per 1 augustus 2020 – van Gerard Penning als Chief Human Resources Officer en tevens lid van het Executive Committee (ExCo) van ABN AMRO. In zijn vorige functie was Gerard Executive Vice President van HR Downstream bij Shell.

Gerard Penning (1963) heeft meer dan twintig jaar ervaring in strategisch human resource management op wereldwijde schaal. Hij gaat leiding geven aan de HR-functie van ABN AMRO, met als portefeuilles talent acquisition, -ontwikkeling en successieplanning, verder bevorderen van een diverse en inclusieve werkomgeving, leadership development, compensation & benefits, en relaties met de medezeggenschap.

Robert Swaak, CEO van ABN AMRO: “Als nieuwe CEO van ABN AMRO ben ik enorm onder de indruk van de toewijding van onze medewerkers en de manier waarop ze onze klanten helpen in deze moeilijke tijd. Met de ervaring en passie van Gerard, en zijn talent om verbinding te maken met mensen uit alle lagen van de organisatie, blijven we werken aan een ‘culture of excellence’ onder de ruim 18.000 mensen die bij ons werken.”

Gerard Penning: “Als bestuurder van de organisatie Sustainable Energy for All (SEforALL), die in 2011 in het leven werd geroepen door de voormalige secretaris-generaal van de VN Ban Ki-moon, ben ik trots om bij ABN AMRO te komen. De purpose van de bank, ‘Banking for better, for generations to come’ vind ik heel inspirerend. Als Chief HR Officer betekent ‘Banking for better’ voor mij ook dat ik mij vol ga inzetten om een werkomgeving te creëren en te stimuleren die voor iedereen open en inclusief is, en waar teams kunnen uitblinken door klanten te ondersteunen bij hun duurzaamheidstransitie. Bij Shell is ‘thriving in the energy transition’ al vele jaren een van de belangrijkste strategische pijlers, en ik ben dan ook erg blij dat ik deze transitie bij ABN AMRO mag blijven ondersteunen.”