ABN AMRO draagt Mariken Tannemaat voor als lid Raad van Commissarissen

Persbericht -

ABN AMRO maakt vandaag bekend dat de Raad van Commissarissen Mariken Tannemaat zal voordragen als lid van de Raad van Commissarissen (RvC) van ABN AMRO Bank N.V. voor een termijn van vier jaar. Over haar voordracht wordt besloten tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAvA) op 15 december 2020. De voordracht van Mariken Tannemaat is goedgekeurd door de Europese Centrale Bank.

Tom de Swaan, voorzitter van de Raad van Commissarissen: ‘We zijn heel blij Mariken Tannemaat voor te dragen als commissaris van ABN AMRO. Met haar ervaring en kennis van de impact van bestaande en opkomende technologieën op consumenten, ondernemingen en bedrijfsmodellen zal Mariken een waardevolle bijdrage leveren aan het toezicht door de RvC op de activiteiten van ABN AMRO.’

Als Chief Innovation Officer bij Robeco N.V. was Mariken Tannemaat verantwoordelijk voor innovatie. Daaronder viel ook de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en de digitalisering van klantcontacten. Ze vervulde daarvoor de functie van Chief Customer Innovation Officer bij NN Group N.V. In deze rol was zij verantwoordelijk voor digitalisering, marketing en sales, en wereldwijde innovatie. Mariken Tannemaat begon haar loopbaan bij ING Group N.V. waar ze diverse senior posities bekleedde bij ING Direct in Londen, Parijs en Amsterdam. Ze behaalde een MBA aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en een Master in Marketing aan TIAS Business School.

De vacature voor een nieuw lid van de Raad van Commissarissen is bekendgemaakt tijdens de Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 22 april 2020. De convocatie en vergaderdocumenten voor de BAvA op 15 december 2020, inclusief de agenda en de toelichting, zijn vandaag gepubliceerd en zijn te vinden op de website van ABN AMRO.

Na goedkeuring door de Europese Centrale Bank en de benoeming van Mariken Tannemaat tijdens de BAvA zal de Raad van Commissarissen bestaan uit Tom de Swaan, Arjen Dorland, Laetitia Griffith, Michiel Lap, Jurgen Stegmann, Anna Storåkers, Tjalling Tiemstra en Mariken Tannemaat.