ABN AMRO roept Algemene Vergadering 2020 bijeen

Persbericht -

Vandaag publiceert ABN AMRO Bank N.V. de convocatie en vergaderdocumenten voor de jaarlijkse Algemene Vergadering die op 22 april 2020 in Amsterdam wordt gehouden.

De vergaderdocumenten en de  convocatie, inclusief de agenda en de toelichting, zijn te vinden op de website van ABN AMRO (www.abnamro.com/shareholdermeeting).

Op de agenda staat onder andere het voorstel om commissarissen Arjen Dorland, Jurgen Stegmann en Tjalling Tiemstra te herbenoemen als lid van de Raad van Commissarissen. Daarnaast wordt, overeenkomstig onlangs ingevoerde Nederlandse wetgeving, het beloningsbeleid voor de Executive Board en de Raad van Commissarissen aan de Algemene Vergadering ter goedkeuring voorgelegd.

Tijdens deze Algemene Vergadering wordt Robert Swaak als nieuwe CEO van ABN AMRO Bank N.V. en opvolger van Kees van Dijkhuizen voorgesteld, onder voorbehoud van goedkeuring door toezichthouders.

De Algemene Vergadering wordt gehouden op het hoofdkantoor van ABN AMRO, Gustav Mahlerlaan 10, 1082 PP Amsterdam, om 14:00 CET. De vergadering zal ook te volgen zijn via een webcast op www.abnamro.com/shareholdermeeting.

Certificaathouders kunnen zich bij de vergadering ook door een gevolmachtigde laten vertegenwoordigen of de vergadering virtueel bijwonen via www.abnamro.com/shareholder.