Sale en leaseback overeenkomst kantoor Neuflize OBC Parijs

Persbericht -

ABN AMRO maakt vandaag bekend dat Neuflize OBC, de private bank van ABN AMRO in Frankrijk, een overeenkomst heeft gesloten met Primonial REIM voor de sale en leaseback van One Monceau, het huidige hoofdkantoor van Neuflize OBC in Parijs.

De transactie past binnen het streven van de bank om haar gebouwen te verduurzamen en het energielabel te verbeteren. De leaseback is voor korte duur, tot Neuflize OBC over vier jaar het hoofdkantoor verplaatst naar een duurzamer kantoor in het centrum van Parijs. Het nieuwe kantoor zal voor klanten en medewerkers betere, moderne faciliteiten bieden, onder andere voor werken op afstand.

De verkoop van het pand levert in het derde kwartaal van 2020 naar verwachting een boekwinst op van ongeveer EUR 170 miljoen na belasting.