ABN AMRO wint EC GreenLight Annual Award 2013

Medaille goud zilver brons

Europese duurzaamheidsprijs is erkenning voor baanbrekend project gericht op energiebesparing. ABN AMRO en GreenFox helpen organisaties bij verduurzaming kantoorgebouwen.

ABN AMRO heeft de GreenLight Annual Award 2013 gewonnen. Zij nam deze Europese prijs vandaag in ontvangst voor de financiering en deelname aan een baanbrekend concept van GreenFox, dat energieverspillende tl-buizen in kantoorgebouwen vervangt door energiezuinige verlichting. Dit resulteert niet alleen in een lagere energierekening, maar ook in een substantiële CO2-reductie. Bedrijven benutten het financiële voordeel dat dit oplevert om de kosten van de door ABN AMRO geleverde financiering terug te betalen.

Het GreenLight-programma heeft tot doel om het gebruik van energie-efficiënte verlichting te stimuleren en zo de energieconsumptie in Europa te beperken. Met ABN AMRO als partner biedt GreenFox organisaties de mogelijkheid  om conventionele armaturen/lichtbakken aan te passen, zodat ze geschikt worden voor de nieuwe energiezuinige T5 tl-buis. De oude armatuur kan gewoon blijven hangen, wat direct een besparing op grondstoffen oplevert. Voor  een gemiddeld kantoor is sprake van een energiebesparing van ruim 40 procent per tl-buis, zonder dat sprake is van directe investeringskosten. Klanten betalen de rekening aan ABN AMRO uit de besparing op energie. Ook levert het concept een bijdrage aan de lokale werkgelegenheid. Zo maakt GreenFox de bestaande verlichting in samenwerking met lokale sociale werkplaatsen energiezuinig.

Meer persberichten