Windows XP niet langer ondersteund

Vrouw achter laptop met headset - helpdesk

Na ruim 12 jaar staakt Microsoft de ondersteuning van Windows XP. Draait je computer op Windows XP, dan ontvang je na 8 april 2014 geen automatische beveiligingsupdates meer. Je persoonlijke gegevens lopen dan een veiligheidsrisico.

Wat zijn de gevolgen voor jou?

Draait je computer op Windows XP, dan ontvang je na 8 april 2014 geen automatische beveiligingsupdates meer. Die updates vormen een belangrijke bescherming tegen virussen, spyware en andere malware. Gebruikers worden hierdoor beschermd tegen uiteenlopende vormen van internetfraude. Na 8 april lopen klanten van ABN AMRO derhalve een veiligheidsrisico als ze Windows XP gebruiken, onder andere ook in combinatie met Internet Bankieren of Access Online.

Ook na 8 april kun je nog met Windows XP inloggen op Internet Bankieren of Access Online. Maar ABN AMRO kan geen technische ondersteuning meer bieden. Ook is de veiligheid niet gegarandeerd. Wij adviseren klanten die nog altijd Windows XP gebruiken, om op een ander besturingssysteem over te stappen.

Hoe weet je welk besturingssysteem je gebruikt?

• Klik op 'Start'

• Ga naar 'Mijn computer'

• Kies 'Systeemeigenschappen' in het menu bovenin links.

• Kijk of daar 'Windows XP' staat onder 'Besturingssysteem'.

Ga voor meer informatie naar de Consumentenbond