Woning kopen zonder vast contract straks ook bij ABN AMRO en Florius mogelijk

Huis te koop

Vanaf eind november kunnen mensen met een flexibele arbeidsovereenkomst makkelijker een hypotheek krijgen bij ABN AMRO en Florius. ABN AMRO en Florius sluiten zich aan bij de pilot van Obvion, Randstad en Vereniging Eigen Huis waarbij met een perspectiefverklaring wordt gekeken naar inkomenszekerheid. Tot nu toe werd gekeken naar baanzekerheid voor mensen met een flexibele arbeidsovereenkomst.

Michiel Meijer, hoofd productmarketing Hypotheken ABN AMRO: ‘Het aantal mensen met een flexibel arbeidscontract groeit. Door te kijken naar de toekomst in plaats van het verleden komt eigen woningbezit ook voor flexwerkers meer binnen handbereik. Wij zijn dan ook blij dat we dit voor onze klanten mogelijk kunnen maken’.

Ook Rabobank, Aegon, ING en SNS Bank sluiten zich aan bij dit initiatief. Bij de perspectiefverklaring zijn de vooruitzichten op werk bepalend. Voor het verkrijgen van een perspectiefverklaring worden opleiding, werkervaring, competenties, functieniveau, flexibiliteit en de arbeidsmarktsituatie in de regio waar de medewerker werkt of woont, meegewogen.

In december 2013 introduceerden Obvion, Randstad en Vereniging Eigen Huis de perspectiefverklaring. Inmiddels hebben 27 klanten bij Obvion een hypotheek gekregen op basis van de verklaring en hebben 167 medewerkers van Randstad, Yacht of Tempo Team een perspectiefverklaring ontvangen.