ABN AMRO vierde keer op rij de beste zakenbank van Nederland

ABN AMRO Hoofdkantoor

Het tijdschrift MT Finance maakt vandaag de resultaten van het jaarlijkse MT Finance-onderzoek naar de beste financiële dienstverleners van 2016 bekend. ABN AMRO behoudt haar positie als nummer 1 voor het vierde jaar op een rij en staat in acht categorieën op de eerste plaats.

RvB-lid Joop Wijn: “We willen voor bedrijven de beste zakenbank zijn. Voor het vierde opeenvolgende jaar bevestigen onze klanten dat we die ambitie waarmaken. We bedanken onze klanten voor hun vertrouwen en waardering. Het is een compliment voor alle collega’s van Corporate Banking en de betrokken functions. Ik vind het geweldig dat iedereen zich zo op onze klanten richt, want er waren veel klantoverdrachten en Vertrouwd en Verantwoord Bankieren brengt zeer veel werk met zich mee.”

Resultaten

Bij Nederlandse managers heeft ABN AMRO van alle banken het beste imago. ABN AMRO is dit jaar gestegen van de tweede naar de eerste plaats in de categorieën Finance en Equipment Lease. Ook in de categorieën Cash Management, Corporate Finance, Credit Management, Factoring & Incasso, Asset Management en Wealth Management staat ABN AMRO - net als vorig jaar - op de eerste plaats.

MT Finance onderzoek

Het MT Finance-onderzoek is dit jaar voor de veertiende keer gedaan. Managers die betrokken zijn bij het inhuren van financiële dienstverleners, kunnen in het onderzoek voor verschillende financiële disciplines aangeven welke dienstverleners ze aanbevelen. Wil je meer weten over het MT Finance-onderzoek? Lees dan het bericht op de MT-website.

Beste CFO

Naast de verkiezing als beste zakenbank komt Kees van Dijkhuizen van ABN AMRO in het onderzoek van MT Finance naar voren in de nieuwe categorie ‘beste CFO’. Lees het interview met Kees van Dijkhuizen op de website van MT Finance.