ABN AMRO stelt Yannick Huygens aan als Hoofd Corporate Banking België

Brussels Belgie zakencentrum

ABN AMRO is blij met de benoeming van Yannick Huygens als Hoofd Corporate Banking in België. Deze aanstelling past binnen het streven van de bank om de corporate banking activiteiten uit te breiden in de buurlanden van Nederland. “België heeft in de afgelopen jaren de corporate banking activiteiten, met name in de maritieme sector, succesvol uitgebouwd. Nu het fundament is gelegd, is het tijd voor de volgende stap,” aldus Hugo Peek, Regiohoofd EMEA, Corporate & Institutional Banking.

Groei in Noordwest-Europa

Zoals in augustus 2016 aangekondigd, wil ABN AMRO haar internationale activiteiten uitbreiden. Onderdeel daarvan is de groei van corporate banking activiteiten in Duitsland, Frankrijk, België, en het VK. De nadruk zal daarbij liggen op de expertisegebieden van de bank, met name Clearing, Asset-Based Lending, Global Markets, International Desks en Financial Institutions. In januari 2017 werd Stefan Meine aangesteld als Hoofd Corporate Banking in Duitsland om de Duitse uitbreiding van de bank in goede banen te leiden. In april trad daarnaast Zafar Khan in dienst als Hoofd UK Coverage, Corporate & Institutional Banking.

Over Yannick Huygens

Huygens heeft een zeer goede reputatie als bankier met ruim 20 jaar ervaring in corporate coverage banking. Hij leverde oplossingen op maat voor diverse grote ondernemingen met hun hoofdkantoor in de Benelux, Frankrijk en Zwitserland. Voor zijn indiensttreding bij ABN AMRO, was hij in België verantwoordelijk voor het opzetten en leiden van Corporate Banking teams bij HSBC en BBVA. Verder heeft hij bij Lloyds Banking Group en Commerzbank gewerkt. Naast Yannick Huygens is Erik Alens aangesteld als Senior Banker. Hij heeft ruime ervaring in het bedrijfsleven en, in het bijzonder, de maritieme sector als Hoofd International Desk in België.

“België is voor ABN AMRO een belangrijke markt,” legt Victor van der Kwast, Country Executive België, uit. “Wij vinden het essentieel om lokaal meer mensen op senior management-niveau te hebben. Daarmee kunnen we stevige klantrelaties