ABN AMRO Energy Transition Fund investeert in nieuw windpark

Greenchoice, Windunie en het ABN Amro Energy Transition Fund hebben samen een 100% belang genomen in “De Wieken BV”. Deze project-B.V. werkt aan het realiseren van Windpark De Veenwieken in Overijssel.

Het windpark gaat uit tien windmolens bestaan, waarvan De Wieken er zes wil ontwikkelen. De turbines worden geleverd door Enercon, zijn 99 meter hoog en hebben samen een opgesteld vermogen van 14,1 MW. De bouw start in de eerste helft van 2019. De eerste groene stroom zal; naar verwachting aan het eind van dat jaar geleverd worden en levert stroom aan circa 10.000 huishoudens per jaar.
Triodos Bank zorgt voor de financiering. Voor alle partijen geldt dat hun investering in het windproject past in de gezamenlijke ambitie om de decentrale energietransitie in Nederland aan te jagen.

Frederik Deutman van het ABN AMRO Energy Transition Fund: “We zijn verheugd dat we met onze investering een bijdrage kunnen leveren aan de ambities van Greenchoice en Windunie, beide leidende partijen in de Nederlandse energietransitie.” Eerder dit jaar lanceerde ABN AMRO het Energy Transition Fund. Dit fonds biedt organisaties die actief zijn in de energietransitie de mogelijkheid om risicodragend kapitaal aan te trekken.