Dit is ook duurzaamheid: Social Impact!

Bij duurzaamheid denkt men vaak, heel terecht, aan het milieu. Maar voor ABN AMRO is duurzaamheid meer dan dat. Onder duurzaamheid valt ook social impact. Social impact gaat over het positieve effect dat ABN AMRO samen met klanten kan hebben op mens en maatschappij, zodat iedereen mee kan (blijven) doen. Om collega’s met direct klantcontact nog beter in staat te stellen hier een waardevolle bijdrage aan te leveren, heeft ABN AMRO samen met CIRCL Academy en opleidingsinstituut Dukers & Baelemans de E-learning social impact gelanceerd.

Social impact en de rol die ABN AMRO kan spelen bij diverse maatschappelijke problemen is  buitengewoon actueel mede vanwege covid-19. “Duurzaamheid is een belangrijk onderdeel van de strategie van ABN AMRO, social impact is hier een onderdeel van”, vertelt Eric Jones, directeur Wonen & Advies binnen ABN AMRO Personal Banking en voorzitter van het kernteam duurzaamheid van Personal Banking. “Binnen Personal Banking werken we iedere dag hard om de financiële zelfredzaamheid van onze klanten te vergroten, kans gelijkheid te bevorderen en financiële kwetsbaarheid te verkleinen. De E-learning ondersteund collega’s hierbij.”

De E-learning social impact werd eind juni van dit jaar gelanceerd. In oktober van dit jaar kunnen we vaststellen dat al 35% van de collega’s binnen Personal Banking het certificaat heeft behaald. “Mooi om te zien hoe onze collega’s in groten getale het certificaat behalen. Ook de reacties na afloop zijn sprekend. De E-learning maakt veel los. Collega’s zijn blij en trots om vanuit hun rol een positieve bijdrage te kunnen leveren. Ook ik ben trots, op alle collega’s die iedere dag weer social impact maken”, aldus Eric Jones.

Het persbericht over de voortgang van de e-learning voor Duurzaam Wonenadviseurs, hier te vinden.