Kendu stopt

Klanten van Kendu zijn vandaag geïnformeerd dat zij per 30 juni 2020 niet langer gebruik kunnen maken van de Kendu beleggingsapp.

Kendu, een app waarmee gebruikers vanaf 50 Euro inleg kunnen laten beleggen (vermogensbeheer), werd in april 2019 geïntroduceerd. Inmiddels is gebleken dat er te weinig belangstelling voor is om verdere investeringen in Kendu te rechtvaardigen. ABN AMRO heeft daarom besloten met Kendu te stoppen.

Kendu blijft de beleggingen van Kendu klanten tot 15 juni beheren. Daarna verkoopt Kendu de beleggingen en klanten komen dan in aanmerking voor volledige compensatie van eventueel verlies. Als klanten voor 15 juni zelf hun beleggingen verkopen via de Kendu app dan ontvangen ze over het verkochte geen compensatie.

Na 30 juni kunnen klanten desgewenst bij ABN AMRO beleggen via Begeleid Beleggen, Zelf Beleggen of Vermogensbeheer.