Podcast: duurzame verdienmodellen op de snijtafel #2

ABN AMRO wil klanten op weg helpen naar duurzaamheid. Daarom bespreken Arnold en Jimmy in de podcast ‘De expert en de leek’ iedere maand een onderdeel van de energietransitie. Jimmy Lange is razend nieuwsgierig, maar zijn natuur- en scheikundekennis laten hem in de steek. Arnold Mulder (sector bankier Energie bij ABN AMRO) is gelukkig in staat om het hem allemaal haarfijn uit te leggen.

Vandaag hebben ze het over geothermie. Huh wat? Geo = aarde, thermie = warmte. Warmte uit onze aardbol dus. We kunnen deze warmte gebruiken om bijvoorbeeld onze gebouwen te verwarmen. En daardoor minder duurzame alternatieven, zoals de verbranding van aardgas, terug te dringen. De helft van onze energie kan in de toekomst uit geothermie worden gehaald. Maar waarom is dat straks pas en niet nu al? Spoileralert: vraag en aanbod is nog lastig op elkaar af te stemmen. Arnold vertelt je in slechts 13 minuten hoe dat precies zit.

Verslimmen en verduurzamen

ABN AMRO wil haar klanten helpen op weg naar duurzaamheid. Onder andere door duurzame initiatieven in de energietransitie, zoals geothermie, te financieren. Daarmee willen we bijdragen aan het verslimmen en verduurzamen van onze leefomgeving door middel van schone energieproductie: een van de belangrijkste doelen voor komende jaren binnen ABN AMRO op het gebied van innovatie.

Duurzame verdienmodellen op de snijtafel

Meer weten over duurzame technieken op het gebied van energie? Elke maand in Circl (het circulaire paviljoen van ABN AMRO op de Amsterdamse Zuidas) vindt Energy Transition Thursday plaats. Hier leggen we verschillende duurzame verdienmodellen binnen de energietransitie op de snijtafel: want wie het verdienmodel voor een duurzame techniek sluitend krijgt, heeft goud in handen.

Benieuwd geworden naar het Energy Transition Thursday? Bekijk hier dan de volgende aflevering.

Meer weten over geothermie? Luister hier het hele Energy Transition Thursday evenement over dit onderwerp terug (luistertijd 1 uur en 49 minuten).