ABN AMRO Bank en Fortis Bank Nederland deponeren fusievoorstel bij KvK Amsterdam

Persbericht -

Op 15 april 2010 hebben de besturen van ABN AMRO Bank N.V., Fortis Bank (Nederland) N.V. en ABN AMRO Group N.V. een voorstel tot fusie ingediend bij de Kamer van Koophandel in Amsterdam. In dit voorstel zal Fortis Bank (Nederland) N.V. als entiteit verdwijnen en opgaan in ABN AMRO Bank N.V. Dit voorstel is een formele stap richting de daadwerkelijke juridische fusie, welke gepland is in de tweede helft van 2010.

Het voorstel voor de juridische fusie is beschikbaar op de websites van ABN AMRO (www.abnamro.com) en Fortis Bank Nederland. De volledige juridische fusiedocumentatie is beschikbaar voor inzage bij de Kamer van Koophandel in Amsterdam.

ABN AMRO Group N.V.
Per 1 april 2010 zijn ABN AMRO Bank N.V. (ABN AMRO Bank) en Fortis Bank (Nederland) N.V. (Fortis Bank Nederland) overgedragen aan de nieuwe holding, ABN AMRO Group N.V., waarvan alle aandelen door de Nederlandse Staat worden gehouden. Hiermee zijn beide banken samengevoegd onder één dak en wordt toegewerkt naar de juridische fusie.

Beide banken opereren tot aan juridische fusie nog als zelfstandige banken met een eigen bankvergunning, maar vanaf 1 april 2010 bestaan de Raden van Bestuur en de Raden van Commissarissen van zowel de holding als beide banken uit dezelfde leden. Na juridische fusie zullen beide banken samengaan en opereren als één bank onder de naam ABN AMRO Bank N.V.

Voor nadere inlichtingen kunt u contact opnemen met:

ABN AMRO Group Press Office
pressrelations@nl.abnamro.com

ABN AMRO Group Investor Relations
investorrelations@nl.abnamro.com

Appendix
Legal Merger Proposal​ (PDF 96 KB) (pdf)
​ (PDF 96 KB)