ABN AMRO start aanbieden rentemiddeling op 30 juni 2016

Huis en stapel munten

Op 30 juni 2016 start ABN AMRO met het aanbieden van rentemiddeling via Internet Bankieren. Klanten met een ABN AMRO hypotheek kunnen vanaf die dag zelf eenvoudig inzicht krijgen in wat rentemiddelen in hun individuele geval zou betekenen. Indien gewenst kan de klant direct de aanvraag voor rentemiddeling indienen.

ABN AMRO heeft hiervoor een speciale rekentool ontwikkeld. Klanten kunnen hun persoonlijke hypotheekgegevens invullen en vervolgens zien wat voor hun specifieke situatie de kosten zijn van rentemiddelen en wat de voordelen kunnen zijn in hun maandlasten. Ook wordt zichtbaar gemaakt wat de voordelen zijn van het betalen van een boete om de huidige rente af te kopen en een nieuwe lagere rente vast te zetten, in de praktijk vrijwel altijd een voordeliger oplossing om langdurig van de zekerheid van een lage rente te genieten.

ABN AMRO hoopt op deze manieren tegemoet te komen aan de wens van veel klanten om te kunnen profiteren van de huidige lage rentestand.

Rentemiddelen kan een oplossing zijn voor klanten, maar het is niet zo dat rentemiddeling in alle gevallen de beste oplossing is. Dat hangt altijd af van de persoonlijke situatie en mogelijkheden van de klant.

Lees meer over rentemiddeling.