Hypotheekadviesgesprek bij ABN AMRO nu ook op zondag

Een vrouw en man spreken via webcam in een kantoor

ABN AMRO biedt klanten in heel Nederland nu de mogelijkheid om ook op zondag een hypotheekadviesgesprek te voeren via webcam. Daarmee is ABN AMRO de eerste bank in Nederland die zeven dagen per week open is voor hypotheekadvies.

De woningmarkt in Nederland draait al enige tijd op volle toeren. Zeven dagen in de week verschijnen nieuwe woningen op de markt en (aspirant) kopers kunnen het aanbod 24 uur per dag, 7 dagen per week doorzoeken. Frans Woelders, algemeen directeur Retail Banking ABN AMRO: ‘Tot nu toe konden klanten zes dagen per week terecht bij de bank voor hypotheekadvies. ABN AMRO streeft ernaar om overal en altijd bereikbaar te zijn voor haar klanten en dus ook op zondag voor hypotheekadvies.

De bank heeft de afgelopen maand proefgedraaid met adviesgesprekken op zondag. Klanten die een hypotheekgesprek wilden voeren, kregen ook de mogelijkheid om dat ook op zondag te doen. Via het online programma WebEx kunnen klanten met een webcamverbinding praten met hun bankadviseur en tegelijk alle (financiële)documenten delen. Op basis van de positieve reacties van klanten heeft ABN AMRO nu besloten om deze proef over heel Nederland uit te rollen.

Klanten kiezen er steeds vaker voor om hun hypotheekgesprek via webcam te voeren vanuit huis. ABN AMRO startte eind 2011 met webcam-hypotheekadvies. In 2012 werden zo ongeveer 2.000 adviesgesprekken gevoerd en bijna 500 hypotheken afgesloten. Inmiddels wordt al ongeveer 25% van de hypotheekgesprekken via webcam gevoerd en heeft ABN AMRO de ambitie om dit aantal nog verder te verhogen naar 50%.