ABN AMRO introduceert #Beeldbankieren

Persbericht -

Voorbijgangers, treinreizigers en automobilisten op de ring A10 kon het gisteravond nauwelijks ontgaan. Op het hoofdkantoor van ABN AMRO aan het Gustav Mahlerplein in Amsterdam verschenen levensgrote projecties van medewerkers. Hiermee geeft ABN AMRO een gezicht aan haar adviseurs die klanten in heel Nederland via videogesprekken adviseren over financiële zaken: snel, gemakkelijk én persoonlijk. De campagne #Beeldbankieren laat zien dat persoonlijk advies en nieuwe technologie hand in hand gaan. Een derde van alle adviesgesprekken vindt al plaats via Beeldbankieren, voor de gesprekken over wonen is dit zelfs 61 procent. De projectie op het hoofkantoor van ABN AMRO aan het Gustav Mahlerplein in Amsterdam is ’s avonds nog te zien tot en met zondag 20 mei.

Klanten regelen hun financiële zaken het liefst wanneer het hen uitkomt, bijvoorbeeld via de mobiele telefoon of door online hun hypotheek aan te passen. De bankwereld digitaliseert snel en het bezoek aan fysieke kantoren loopt al jaren terug. Steeds meer Nederlanders kiezen voor een videogesprek, apps, chat of e-mail om hun bankzaken te regelen. De behoefte aan persoonlijk contact blijft echter bestaan. ABN AMRO speelt hierop in met Beeldbankieren: een persoonlijk videogesprek met een adviseur waar en wanneer de klant wil.

Persoonlijk advies via online videogesprekken

Met Beeldbankieren hebben klanten een online videogesprek met een adviseur over hun hypotheek, pensioen of over beleggen. Maar ook als zij willen sparren over algemene geldzaken kunnen zij een afspraak maken voor een gesprek via Beeldbankieren. "ABN AMRO vindt het belangrijk dat klanten altijd en overal hun financiën kunnen doen, nu en in de toekomst. Digitale toepassingen zijn een onlosmakelijk onderdeel van onze dienstverlening. Om die dienstverlening nog beter te maken, combineren we met Beeldbankieren de laatste digitale toepassingen met persoonlijk advies, snelheid en gemak”, vertelt Directeur Personal Banking Klaas Ariaans van ABN AMRO. “Als het om financiële zaken gaat, blijft de behoefte aan persoonlijk contact bestaan. Met Beeldbankieren kunnen onze klanten binnen 24 uur na aanmelding een videogesprek voeren met één van onze adviseurs. Ruim 1 op de 3 gesprekken die onze adviseurs voeren, zijn videogesprekken. Wekelijks verwelkomen we ruim 1.000 klanten die via abnamro.nl een afspraak maken. Ook is het onze ambitie om al onze adviseurs ‘Beeldbankier proof’ te krijgen: van 1.200 nu naar 3.000 aan het einde van dit jaar“.