ABN AMRO kondigt rentemiddeling aan voor hypotheken

Huis en stapel munten

ABN AMRO heeft vandaag aangekondigd aan haar hypotheekklanten zo snel mogelijk rentemiddeling aan te gaan bieden.

Via rentemiddeling kunnen klanten in bepaalde gevallen profiteren van de huidige lage rente door de boeterente en kosten over de resterende looptijd van hun huidige hypotheekrente uit te smeren. Of rentemiddeling voordelig is voor de klant, hangt van veel factoren af waaronder de hypotheekvorm, de hoogte van de rente, de resterende rentevastduur.

Door onduidelijkheid over met name de fiscale behandeling van de boeterente, vond ABN AMRO het tot voor kort niet verantwoord om rentemiddeling aan klanten aan te bieden. Vrij recent heeft staatssecretaris Wiebes van Financiën aangekondigd die onduidelijkheid en belemmeringen op te zullen lossen. Daardoor heeft ABN AMRO besloten rentemiddeling te gaan aanbieden.

ABN AMRO is gestart met de ontwikkeling van rentemiddeling, zodat klanten voor wie dit voordelig kan zijn, hier op een verantwoorde manier gebruik van kunnen maken. Wanneer klanten hier gebruik van kunnen maken is op dit moment nog niet precies te zeggen. ABN AMRO wil dit zo snel mogelijk voor klanten realiseren maar denkt nog zeker een half jaar nodig te hebben.