ABN AMRO in wereldwijde top 10 van beste mobiele apps

Logo ABN AMRO

In de derde editie van het onderzoek 'Mobile Apps for Banking' bezet ABN AMRO plaats 8 in de top 10. ABN AMRO is als enige Nederlandse bank in deze top 10 vertegenwoordigd. Het jaarlijkse onderzoek naar mobiele apps bij retail banken is verricht door MyPrivateBanking Research. Onderzoekers roemen vooral de persoonlijke features, diverse innovatieve extra’s en het intuïtieve gebruiksgemak van ABN AMRO's mobiele apps.

De mogelijkheden voor gebruikers om de mobiele apps van ABN AMRO te personaliseren, scoren veel punten in het onderzoek. ABN AMRO’s applicaties voor mobiel bankieren worden ook als zeer overzichtelijk bestempeld: als voorbeeld wordt genoemd dat de Mobiel Bankieren app door middel van foto’s en pictogrammen duidelijk onderscheid tussen verschillende soorten betalingen maakt. Ook wordt een aantal innovatieve extra’s binnen de Mobiel Bankieren app, zoals Rekening Delen, zeer gewaardeerd. Voor het onderdeel ‘technische functies en ondersteuning’ ontvangen de apps van ABN AMRO het maximaal te behalen aantal punten. Bij dit onderdeel worden vooral de zoekfuncties en het intuïtieve gebruiksgemak binnen de mobiele applicaties van ABN AMRO geprezen.

Mobiel Bankieren

Jessica Niewierra, directeur Internet & Mobiel bij ABN AMRO: "Wij zijn ontzettend trots dat wij in deze
wereldwijde top 10 vertegenwoordigd zijn. We willen onze klanten namelijk zo goed mogelijk van dienst zijn. In de afgelopen maand hebben onze klanten de Mobiel Bankieren app ruim 42 miljoen keer gebruikt. We blijven de apps constant verbeteren."

Meest gebruikte app

De meest gebruikte app van ABN AMRO is Mobiel Bankieren. In deze app regelt de klant al zijn dagelijkse bankzaken. Andere bekende mobiele applicaties van ABN AMRO zijn de ICS app (voor credit cardgebruikers), Op Weg app (voor vakantiegangers) en Huizenkijker app (helpt de klant op weg bij het kopen van een woning).

Het volledige rapport is te vinden op www.myprivatebanking.com.