Kees van Dijkhuizen door toezichthouders goedgekeurd als CEO van ABN AMRO

Kees van Dijkhuizen

De toezichthouders hebben de benoeming van Kees van Dijkhuizen tot Voorzitter van de Raad van Bestuur en Chief Executive Officer van ABN AMRO Group N.V. en ABN AMRO Bank N.V. goedgekeurd. De benoeming van de heer Van Dijkhuizen was op 8 november 2016 aangekondigd. De heer Van Dijkhuizen zal Gerrit Zalm per 1 januari 2017 opvolgen.

De Raad van Commissarissen is een extern zoekproces gestart voor de benoeming van een nieuwe Chief Financial Officer als opvolger voor de heer Van Dijkhuizen. Alexander Rahusen (hoofd Controlling van ABN AMRO) is benoemd als ad interim Chief Financial Officer tot het moment dat een nieuwe Chief Financial Officer is benoemd.

ABN AMRO Persvoorlichting
Hans van Zon, hoofd Pers & PR
pressrelations@nl.abnamro.com
+31 20 6288900

ABN AMRO Investor Relations
Dies Donker, hoofd Investor Relations
investorrelations@nl.abnamro.com
+31 20 6282282

Dit bericht bevat voorwetenschap in de zin van artikel 7, lid 1, van Verordening (EU) nr. 596/2014 (Verordening marktmisbruik).